ПАМ'ЯТКА     ЧИТАЧА

 

1.     Перед тим як розпочати читання, вибери книжку, в який розкривається зміст матеріалу, що ти вивчаєш.

2.     Пам’ятай, що читання – одне з найважливіших занять у самоосвіті і ставитися до нього треба серйозно. 

3.     Слід урізноманітнювати прийоми і способи читання. 

4.     Читаючи, думай, шукай головне, основне, найістотніше. 

5.     не поспішай, не “ковтай” книгу, вдумайся в логіку і зміст того, що ти читаєш. 

6.     Домагайся, щоб кожне речення, кожне слово, термін, фраза були добре зрозуміли, не залишай незрозумілого. 

7.     Читай олівцем в руках, роби потрібні помітки. 

8.     Обов’язково конспектуй прочитане. Конспект зберігається надовго, прочитане забувається. 

9.     Розпочату роботу доводь до кінця. Не залишай книжку недочитаною – головне може бути попереду. 

10.  Прочитавши, обдумай, чого навчила тебе книга. 

11.  Прочитане спробуй пов’язати з життям, і практикою, досвідом. Добре при цьому придумати (знайти) приклади, що підкріплюють прочитане. 

12.  Не забудь пов’язати те, що читаєш (вивчаєш) з раніше вивченим і уявити його в системі знань. 

13.  Не поспішай кликати на допомогу інших, коли щось не зрозуміло. Намагайся розібратися самостійно. 

14.  Де потрібно – змушуй працювати і уяву. 

15. Читай не тільки “зліва направо”, а й повертайся до прочитаного: повторення – найкращий засіб закріплення прочитаного. 

16.  Навчись критично сприймати прочитане. 

17.  Обов’язково ознайомся з рецензіями і відгуками на книжку: один розум добре, колективний – краще. 

18.  Раніше ніж критикувати книгу, добре розберись у ї змісті. 

19.  Чужу критику на книжку читай після того, як прочитаєш книжку. 

Чотири завдання, які повинні бути розв’язані під час читання. 

Перше завдання при читанні – це зрозуміти і засвоїти прочитаний матеріал. 

Друге завдання – продумати прочитане.

Третє – зробити з прочитаного потрібні для пам’яті виписки.        

І, нарешті, четверте завдання – це усвідомити, чого нового навчила книжка.